Velkommen til Julie, specialiseret i mentaliseringsbaseret terapi, Store Kongensgade, København

Velkommen til Julie

Vi er glade for at sige velkommen til Julie, børnepsykolog som er tilknyttet klinikken fra 1. april 2023. Dette betyder også at vi kan tage imod familier inde i Store Kongens Gade 59, 1264 KBH. Julie er specialiseret i mentaliseringsbaseret terapi og er især interesseret i traumebehandling, skilsmisseterapi og tager imod familier, børn og unge både i København og i Helsingør.

Pris til Mette Bjarning for diplomprojekt i undersøgende matematik

Tillykke til Mette for pris for landets næstebedste PD projekt.

Stort tillykke til KlinikNords erfarne matematikvejleder.

Mette fortæller at: I udersøgende matematik er tanken grundlæggende, at elever skal undersøge problemer, eksperimentere og opstille og afprøve hypoteser, som gerne må bunde i deres egen undren. Det kan virke motiverende for eleverne og skabe undervisning, hvor eleverne får egne oplevelser og erfaringer med matematikken. Lærerne vil også gerne arbejde med undersøgende matematik, men ”de er usikre på, hvordan det konkret gribes an og ikke mindst, hvordan de sikrer, at det undersøgende arbejde resulterer i matematisk faglig indsigt hos eleverne

For at booke matematik forløb hos Mette til forældre, barn eller undervisor så ring på 28606030 eller skriv på bjarning@kliniknord.dk

Læs artikel om Mettes pris her:

https://www.sn.dk/greve-kommune/laerer-fra-greve-har-skrevet-landets-naestbedste-diplomprojekt/

Læs Mettes projekt her:

https://www.folkeskolen.dk/files/2022/09/30/PD07 - Undersøgende matematik - om at få alle med.pdf

Naja Moreno-Jensen deltager i leg og forskning i Tved, Svendborg kommune

Personale lærer at skabe inklusion gennem leg og konkrete teknikker

Naja har været konsulent på et projekt i Tved Børnehus i Svendborg kommune som gennem fonde og puljer har givet konkret vejledning gennem 'lege-lærer observationer' og oplæg på hvordan børnbehuset kan sikre at alle børn, på tværs at udfordringer eventuelle diagnoser kan udvikle sig og lærer at lege.

Leder og souschef i Tved Børnehus fortæller blandt andet om projektet at:

"Børnene lærer at på kompromis, at lave aftaler og vente. De udvikler empati og øger deres sproglighed i den interaktion, de har med hinanden i legen. "

"Det har givet os en tydelighed i, hvad vi skal gøre. Det er godt, at der er kommet nogle udefra, der har sagt, hvilke måder der er gode. Det har givet os konkrete redskaber til at håndtere børnene bedre, og forløbet har også givet os bedre forudsætninger for at kommunikere og sparre med hinanden"

"Projektet her har virkelig inspireret os, og jeg håber, at de her redskaber gør det nemmere for os at skabe nogle gode rammer for de børn, der har det svært, så de ikke føler sig ekskluderet."

Læs hele artiklen her:

https://faa.dk/svendborg/kommunens-hjaelpekasse-til-udfordrede-boern-var-tom-saa-skred-tved-boernehus-selv-til-handling